23.01

Umówiłam się z Viktorią, koleżanką z katalońskiego, że będę jeździć z nią samochodem na zajęcia. Pomysł powstał wczoraj a został potwierdzony dzisiaj o 8:40, smsem, który mnie obudził (już się poddałam i chciałam przenieść się na wieczór, bo wieczorne zajęcia są w Castelldefels). Ale jestem z siebie dumna, bo w 20 minut zdążyłam wyjść z domu (nie w piżamie, po śniadaniu i nawet z zeszytami, tylko kawę miałam na wynos).

Zajęcia z Rosą w Viladecans są dużo lepsze niż z Jaume w Castelldefels, robimy więcej ćwiczeń z gramatyki, mamy prace domowe i wszystko wydaje mi się bardziej usystematyzowane. I Rosa jest dużo bardziej wymagająca.

Dzisiaj pracowaliśmy nad zdaniami warunkowymi i czasem przeszłym w trybie łącznym. Pani profesor wymyśliła nam początki pytań, które mieliśmy dokończyć i zadać drugiej grupie. Kończyły nam się czasowniki i koleżanka wymyśliła „co być zrobił, gdyby znikną twój dom” i to miało być takie zabawne pytanie, dom miał zniknąć magicznie. Ale okazało się bardzo rzeczywiste, bo pan w drugiej grupie odpowiedział, że w takiej sytuacji przyjechałby do Hiszpanii, co właściwie zrobił, bo jest z Syrii i cztery miesiące temu jego dom znikną, tak jak stał musiał uciekać i tak znalazł się w Barcelonie. Taka więc nowa perspektywa w całym naszym szukaniu mieszkania.

W przerwie między szkołą a pracą mam ambitny plan nadrobienia zaległości w korespondencji, mailach, ręcznym praniu swetrów, czyszczeniu butów i zrobić wreszcie plan zajęć z angielskiego. Zrobiłam też nam super lunch i całkiem mi wyszła tortilla de patatas 🙂

2014-01-23_12-42-44_835

One thought on “23.01

Leave a Reply

